hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اجتماعی > ببینید | وقتی رئیسی توسعه اینترنت و فضای مجازی در دوران کرونا را هم به نام خود سند می‌زند!

ببینید | وقتی رئیسی توسعه اینترنت و فضای مجازی در دوران کرونا را هم به نام خود سند می‌زند!

رئیسی در سخنرانی جدیدش گفت: این زیر ساخت می‌تواند کندی اینترنت را برطرف کند؛ ما در شرایط کرونا بر همین بستر سامانه شاد را فعال کردیم و مردم استفاده کردند.

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری روز جمعه در آیین افتتاح طرح ملی فیبررسانی به منازل، کسب و کارها و مدارس گلستان اظهار کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از یکی از زیرساخت‌های مهم ارتباطی و اطلاعاتی و فناوری در این استان هستیم. از همه دست‌اندرکاران، وزارت ارتباطات اداره کل مرتبط، متخصصان و پیمانکاران صمیمانه تشکر می‌کنم.

به گزارش ایرنا، رییس‌جمهور با بیان اینکه فیبرنوری زیرساخت مهم هوشمندسازی است، گفت: شاید برای خیلی‌ها باور کردنی نبود که توسعه ارتباطات ، اطلاعات و فناوری به نحوی باشد که تمام زندگی امروز انسان‌ها را تحت تاثیر قرار دهد و همه زوایای زندگی بر این بستر قرار داده شود.

وی بیان کرد: روزی که تلفن و برق اختراع شد این‌قدر پیشرفت نداشت؛ پیشرفت گام به گام داشت، یعنی خیلی از روستاها اوایل انقلاب دسترسی به تلفن یا برق نداشتند؛ در خیلی از نقاط دنیا این امکان نبود.

رییس‌جمهور افزود: این پدیده و دست‌ساخته بشر بسیار سریع همه زوایای زندگی بشر را در دنیا تحت تاثیر قرار داد.

وی اظهار کرد: همه ابعاد زندگی بشر در بستر اینترنت قرار دارد، در حوزه اقتصادی، آموزشی، زندگی فردی و اجتماعی، کسب و کارها، ارتباطات بانکی و سایر خدمات به این فضا وابسته است و اگر این فضا نباشد زندگی مختل می‌شود.

رئیسی افزود: باید این توسعه اتفاق بیافتد. یکی از زیرساخت‌های مهم دسترسی‌های مردم همین فیبر نوری است. با توجه به مشکلاتی که کابل مسی دارد و محدودیت‌های آن، فیبرنوری می‌تواند ارتباطات در بستر اینترنت و خدمات اینترنتی را تضمین کند. این یکی از زیرساخت‌های مهم است و نباید از آن غفلت کرد.

وی ادامه داد: نکته مهم این است که کار باید با دقت و شتاب انجام شود، برخی مردم از کندی سرعت اینترنت گلایه دارند که این زیرساخت می‌تواند گلایه‌ها را برطرف کند.

رئیسی افزود: در شرایط کرونا با همین بستر سامانه شاد را فعال کردیم و مردم استفاده کردند. الان هم که کرونا نیست تاکید داریم که شبکه شاد را کنار نگذارند. این هم امکانی برای آموزش است و در کنار آموزش حضوری می‌توان از آموزش مجازی هم بهره‌مند شد.

منبع: etemadonline-645367

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد